השוק הוא מרכז כובד. גרביטציה. מקום בסיסי. אוכל. שקיות כבדות. עגלות. רגליים נגררות. רצפה מתבקעת. חיים שלמים שמתגלים בהליכה.
העבודה עוסקת באנשים ברחוב הירושלמי, בשוק, דמויות והליכות. הוידאו מפסל את הגוף, מאיר, חושף ומסתיר כך שנוצר דואט בין הרקדנית הוידאו וחלל השוק.
כוריאוגרפיה: מעין ליבמן-שרון
וידאו, עיצוב חלל ובמה: יערה ניראל
רקדנית יוצרת: אור אשכנזי
מוזיקה: Hauschka / Salon des Amateurs.
עריכה מוזיקלית: לירון משולם
משך היצירה: 15 דק'
היצירה עלתה לראשונה בפסטיבל 'מיפו עד אגריפס 2016'.
'ה-שוקה' (2016)
עבודת מחול ווידאו בשיתוף היוצרת יערה ניראל
השוק הוא מרכז כובד. גרביטציה. מקום בסיסי. אוכל. שקיות כבדות. עגלות. רגליים נגררות. רצפה מתבקעת. חיים שלמים שמתגלים בהליכה.
העבודה עוסקת באנשים ברחוב הירושלמי, בשוק, דמויות והליכות. הוידאו מפסל את הגוף, מאיר, חושף ומסתיר כך שנוצר דואט בין הרקדנית הוידאו וחלל השוק.
כוריאוגרפיה: מעין ליבמן-שרון
וידאו, עיצוב חלל ובמה: יערה ניראל
רקדנית יוצרת: אור אשכנזי
מוזיקה: Hauschka / Salon des Amateurs.
עריכה מוזיקלית: לירון משולם
משך היצירה: 15 דק'
היצירה עלתה לראשונה בפסטיבל 'מיפו עד אגריפס 2016'.
'ה-שוקה' (2016)
עבודת מחול ווידאו בשיתוף היוצרת יערה ניראל
A Nap in/across from Parliament (2020)
Maayan Liebman-Sharon is a Jerusalem-based choreographer who often collaborates with artists from different fields; scientists and intellectuals, and initiates varied projects in unconventional spaces. Extinction and isolation in the 21st century, the climate crisis and the gap between reality and fantasy are among her inspirations in the past few years.
The afternoon nap was a custom in the first decades following the establishment of the state, however, it seems it was eliminated due to stress, the lack of time and intensivity that characterize our lifestyle. The artistic act seeks to return the custom to its original, rightful place, to refresh the legitimacy of the nap, which is still practiced in many cultures around the world. The afternoon nap symbolizes tenderness and an intentional break from the endless race in which we live. In this work, the ritual of dreaming offers the Parliament a time devoted to thought, processing, breathing and a pause from the relentless race, which often seems empty.
Choreography, Concept and Text- Maayan Liebman-Sharon
Master of Ceremonies- Ruth Hof
Collaborating Dancer- Ido Barak
Dramaturgy - Itzik Giuli
Costume and Prop Design- Maya Resheff
Relaxation Soundtrack: Soundtrack Editor- Ittai Binnun, Original Music- Boaz Bentur, Voiceover track- Ruth Hof
Technical Production- Itamar Rappel
The project was initiated as part of the Israel Festival with the support of Institutional Routine 2.0, September 2020.